ZAPROSZENIE DO SKŁADANIA OFERT W RAMACH PROCEDURY ROZEZNANIA RYNKU
Na przeprowadzenie usługi diagnozy potrzeb i potencjału społeczności lokalnej w zakresie usług społecznych (analiza danych, sondaż diagnostyczny, panele ekspertów) oraz sporządzenie raportu wraz z wnioskami z badań oraz niezbędnymi rekomendacjami z uwzględnieniem konsultacji z mieszkańcami, sporządzenie dokumentu Planu Usług Społecznych w ramach projektu, „Małopolskie centra usług społecznych” w ramach program Fundusze Europejskie dla Małopolski 2021-2027 finansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus, realizowany w ramach Osi priorytetowej: 6 Fundusze europejskie dla rynku pracy, edukacji i włączenia społecznego, Cel polityki 4, Europa o silniejszym wymiarze społecznym, bardziej sprzyjająca włączeniu społecznemu i wdrażająca Europejski filar praw społecznych.
Do niniejszego postępowania nie ma zastosowania ustawa z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2024 r. poz.1320).
I NAZWA I ADRES ZAMAWIAJĄCEGO:
Gmina Dobczyce, Rynek 26, 32-410 Dobczyce, NIP 6811004443 w imieniu, której działa Miejsko - Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Dobczycach, reprezentowany przez Panią Jolantę Mazurkiewicz – Dyrektora, na podstawie pełnomocnictwa Burmistrza Gminy i Miasta Dobczyce, z dnia 25.11.2024 r
Zaprasza do złożenia oferty na realizację opisanej niżej usługi:
- OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA:
- Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi przeprowadzenia diagnozy potrzeb i potencjału społeczności lokalnej w zakresie usług społecznych (analiza danych, sondaż diagnostyczny, panele ekspertów) oraz sporządzenie raportu wraz z wnioskami z badań oraz niezbędnymi rekomendacjami z uwzględnieniem konsultacji z mieszkańcami i opracowanie dokumentu pn.: Plan Usług Społecznych, w ramach projektu „Małopolskie Centra Usług Społecznych”, w ramach programu Fundusze Europejskie dla Małopolski 2021-2027, finansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus.
- Do obowiązków Wykonawcy należeć będzie:
- Sporządzenie diagnozy potrzeb i potencjału społeczności lokalnej w zakresie usług społecznych na terenie gminy Dobczyce, zgodnie z załączoną koncepcją podaży i popytu na usługi społeczne w gminie (stanowiącą załącznik nr 4 do ogłoszenia).
2) Wykorzystanie koncepcji badawczej wraz z narzędziami badawczymi z użyciem metod (jakościowych i ilościowych):
- ankiety ( CWI/CATI/PAPI) wśród ogółu mieszkańców z uwzględnieniem wskazanych grup w szczególnej sytuacji życiowej,
- zogniskowanych wywiadów grupowych, pogłębionych FGI/IDI z przedstawicielami grup docelowych,
- badania ankietowe (CAWI/CATI) z lokalnymi podmiotami ekonomii społecznej, zogniskowane wywiady grupowe (FGI) z pracownikami instytucji publicznych oraz organizacji pozarządowych działających na rzecz danych grup docelowych (m.in. ops, pracownicy gminy, radni, sołtysi, pracownicy szkół oraz lokalnych PES, itp.).
3) Przeprowadzenie badań wśród grupy wybranej metodą selekcji (nielosowy dobór grupy ) spośród mieszkańców, proporcjonalnie wśród kobiet i mężczyzn, z podziałem na kategorie określone w koncepcji.
4) Wykorzystanie danych z informacji zebranych przez pracowników Zamawiającego
w ramach desk research.
5) Współpraca z Zamawiającym na każdym etapie procesu który przekaże w formie elektronicznej niezbędne dane, raporty, sprawozdania i inne materiały przydatne do wykonania przedmiotu zamówienia.
6) Przeprowadzenie badań z respondentami stanowiącymi min. 5% mieszkańców Gminy Dobczyce (min. 383 osoby) z uwzględnieniem grup docelowych, uwzględnionych w koncepcji badań podaży i popytu na usługi społeczne w gminie.
7) Przeprowadzenie konsultacji społecznych na temat wyników opracowanej diagnozy.
8) Opracowanie raportu z badań wraz z wnioskami i niezbędnymi rekomendacjami opracowany przez zespół badawczy.
9) Odbycie spotkań konsultacyjnych wraz z pracownikami Zamawiającego dotyczących Opracowania Programu Usług Społecznych dla Gminy Dobczyce.
10) Opracowanie i napisanie dokumentu Planu Usług Społecznych zgodnie art. 5 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o realizowaniu usług społecznych przez centrum usług społecznych.
Program planu będzie przygotowany zgodnie z regułami języka polskiego, będzie poddany korekcie językowej, stylistycznej oraz edytorskiej.
11) Przekazanie Zamawiającemu edytowalnych wersji elektronicznej programu wraz z wnioskami z badań i niezbędnymi rekomendacjami oraz raportu z konsultacji społecznych wraz z wnioskami (wersja drukowana).
12) Umożliwienie uczestnictwa pracownikom Zamawiającego w spotkaniach konsultacyjnych, informowanie o stanie prac, pojawiających się problemach i innych zagadnieniach istotnych dla realizacji badania.
13) Zapewnienie respondentom pełnej anonimowości w celu uzyskania jak najbardziej wiarygodnych danych.
14) W procesie badawczym Wykonawca zobowiązany jest uwzględniać zasadę równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami oraz zasadę równości szans kobiet i mężczyzn, a także przeciwdziałania wszelkim formom dyskryminacji.
15) W procesie badawczym Wykonawca zobowiązany jest stosować „język łatwy” rozumiany jako sposób prezentowania informacji w sposób przystępny dla odbiorców o różnorodnych potrzebach, język łatwy do czytania i zrozumienia, prosty w treści i formie dla różnych odbiorców (np. osoby niedowidzące, osoby niedosłyszące, osoby z niepełnosprawnością intelektualną).
16) Wykonawca zobowiązany jest do przeniesienia całości autorskich i pokrewnych praw majątkowych do przedmiotu zamówienia z momentem jego odbioru przez Zamawiającego, z prawem do jego wykorzystania bez ograniczeń terytorialnych i czasowych na wszystkich możliwych polach eksploatacji.
17) Stała współpraca z Zamawiającym oraz wyznaczenie osoby do kontaktów roboczych.
18) Bieżące informowanie Zamawiającego o postępach prac nad realizacją zadania
i uwzględnienia uwag Zamawiającego dotyczących procedur badawczych oraz pojawiających się problemów i zagrożeń.
19) Wykonawca po wykonaniu pracy zobowiązany jest do przekazania Zamawiającemu dokumentacji zrealizowanego zadania.
20) Ostateczna wersja Planu Usług Społecznych podlega weryfikacji przez Zamawiającego. 21) Wypłata wynagrodzenia zostanie zrealizowana po wykonaniu usługi podpisaniu protokołu jej odbioru i przedłożeniu dokumentów rozliczeniowych.
22) Wykonawca zapewni do prawidłowego wykonania zamówienia własny sprzęt, w szczególności laptopy, zewnętrzny dysk przenośny lub pendrive posiadające stosowne zabezpieczenia w celu ochrony danych osobowych przetwarzanych na potrzeby realizacji projektu. Wykonawca w trakcie wykonywania czynności projektowych zobowiązany będzie do ochrony danych osobowych zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych oraz przepisami RODO.
23) Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
KOD CPV:
73110000-6 Usługi badawcze
79315000-5 Usługi badań społecznych
III. WYMAGANY TERMIN REALIZACJI PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA:
Od dnia podpisania umowy: do 30 maja 2025 r. ( przekazanie opracowanego dokumentu Planu Usług Społecznych), w tym rozpoczęcie badań styczeń 2025 r.
- WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY ICH SPEŁNIENIA (POSIADANIE WIEDZY I DOŚWIADCZENIA):
O udzielenie zamówienia może ubiegać się Wykonawca, który posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie do wykonania zamówienia tj.:
- Przeprowadził w okresie ostatnich 5 lat przed upływem składania oferty min. 2 usługi przeprowadzenia diagnozy o charakterze społecznym.
- Wykonawca zapewni min. 2 osobowy zespół badawczy składający się z:
- a) pracownika ds. badań tj. eksperta /specjalisty posiadającego doświadczenie w realizacji badań społecznych ilościowych i jakościowych, doświadczenie: 2 badania wraz
z opracowaniem wyników zrealizowane w okresie ostatnich 5 latach przed upływem terminu składania ofert, - b) pracownika ds. analiz, co najmniej 1 osoba, z która brała udział jako członek zespołu badawczego w analizie danych statystycznych i przygotowaniu dokumentów o znaczeniu strategicznym tj. strategii rozwoju i/lub strategii rozwiazywania problemów społecznych dla jst, doświadczenie: 2 dokumenty zrealizowane w ostatnich 5 latach przed upływem terminu składania ofert.
Ocena spełnienia warunku odbędzie się na podstawie złożonego oświadczenia stanowiącego załącznik nr 2 do niniejszego ogłoszenia.
- ZAKRES WYKLUCZENIA PODMIOTÓW POWIĄZANYCH OSOBOWO LUB KAPITAŁOWO Z BENEFICJENTEM (ZAMAWIAJĄCYM):
Wykonawca zostanie wykluczony z postępowania, jeżeli jest powiązany z Zamawiającym osobowo lub kapitałowo. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między beneficjentem lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu beneficjenta lub osobami wykonującymi w imieniu beneficjenta czynności związane z przeprowadzeniem procedury wyboru wykonawcy a wykonawcą, polegające w szczególności:
a) uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
b) posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji, o ile niższy próg nie wynika z przepisów prawa lub nie został określony przez IZ PO,
c) pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
d) pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.
W celu wykazania braku powiązań Wykonawca składa oświadczenie o braku ww. powiązań zawarte w załączniku nr 3 do niniejszego zapytania.
- OPIS KRYTERIÓW, KTÓRYMI ZAMAWIAJĄCY BĘDZIE SIĘ KIEROWAŁ PRZY WYBORZE OFERTY WRAZ Z PODANIEM WAG TYCH KRYTERIÓW ORAZ SPOSOBU OCENY:
Wybór oferty dokonany zostanie na podstawie kryteriów oceny ofert oraz zgodnie z ustaloną punktacją do 100 pkt. (100%=100 pkt.)
Kryteria oceny ofert |
Waga (%) |
1. Cena oferty |
60 % |
2. Posiadanie doświadczenia ponad wymagane min. w zakresie usługi przeprowadzenia diagnozy o charakterze społecznym |
40 % |
Szczegółowy opis kryteriów:
- Cena 60 %
Liczba punktów przyznawana będzie zgodnie ze wzorem
cena oferty najkorzystniejszej
C= ----------------------------------- x 60
cena oferty badanej
W kryterium cena Wykonawca może otrzymać maksymalnie 60 pkt.
2. Posiadanie doświadczenia zawodowego ponad wymagane minimum – waga 40%
Wartość punktowa w kryterium przyznawana będzie wg zasady:
- od 2 do 3 usług przeprowadzenia diagnozy w okresie ostatnich 5 lat przed upływem składania oferty - 20 pkt.
- powyżej 3 i więcej usług przeprowadzenia diagnozy usług przeprowadzenia diagnozy w okresie ostatnich 5 lat przed upływem składania oferty - 40 pkt.
W kryterium doświadczenie wykonawca może otrzymać maksymalnie 40 pkt.
Zamawiający przyzna punkty za doświadczenie wykazane w zał. nr 2 Wykaz doświadczenia i osób skierowanych do świadczenia usługi.
Łączna ocena oferty obliczona zostanie w oparciu o wzór:
(O) Oferta nr …..= A + B
O – łączna liczba punktów uzyskanych przez badaną ofertę.
A, B, - liczba punktów uzyskanych przez rozpatrywaną ofertę w poszczególnych kryteriach.
VII OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERTY:
- Każdy Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę.
- Wykonawcy nie mogą korzystać z usług podwykonawców bez zgody Zamawiającego.
- Oferta oraz wszystkie załączniki muszą być podpisane przez osoby upoważnione do reprezentowania Wykonawcy,
- Wzory dokumentów (załączniki) dołączone do niniejszego zapytania powinny zostać wypełnione przez Wykonawcę i dołączone do oferty.
- Zamawiający nie przewiduje składania ofert częściowych.
VIII UZUPEŁNIENIE OFERTY:
- Zamawiający poprawi w ofercie:
- Oczywiste omyłki pisarskie;
- Oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek;
- Inne omyłki polegające na niezgodności oferty z zaproszeniem, niepowodujące istotnych zmian w treści oferty.
- Zamawiający odrzuci ofertę:
- W przypadku niezgodności treści oferty z ogłoszeniem,
- W przypadku przedstawienia przez Wykonawcę informacji nieprawdziwych.
- IX. MIEJSCE I TERMIN ZŁOŻENIA OFERTY:
- Ofertę wraz z załącznikami należy złożyć w terminie do dnia 14 stycznia 2025 r. do 9.00 w siedzibie Zamawiającego lub skany oferty wraz z załącznikami należy przesłać ( z potwierdzeniem odbioru) na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
- Ofertę wraz z załącznikami można złożyć drogą elektroniczną na adres
ePUAP: /mgopsdobczyce/mgops dokumenty należy uwierzytelnić podpisem elektronicznym przez osobę upoważnioną. - Oferta otrzymana przez Zamawiającego po terminie podanym powyżej nie zostanie uwzględniona.
X OSOBA UPRAWNIONA DO KONTAKTÓW Z WYKONAWCAMI:
- koordynator projektu Małgorzata Pawłowska tel. 12 37 31 104
XI UWAGI KOŃCOWE:
- Zamawiającemu przysługuje prawo unieważnienia postępowania, bez wybrania żadnej z ofert i bez podania przyczyny.
- W przypadku nie wyłonienia Wykonawcy (np. brak ofert, odrzucenie ofert) Zamawiający dopuszcza możliwość ponownego rozpoczęcia procedury rozeznania rynku.
- Zamawiający zastrzega sobie prawo do skontaktowania się z Oferentami w celu uzupełnienia lub doprecyzowania ofert.
- Zamawiający, w przypadku wątpliwości, zastrzega sobie prawo kontaktu z instytucjami wskazanymi przez Wykonawcę w celu potwierdzenia zawartych w nim danych.
- Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana uchyla się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia, Zamawiający może wybrać ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert bez przeprowadzenia ich ponownego badania i oceny.
- W sytuacji, gdy wpłyną co najmniej dwie oferty o takiej samej wartości, Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy złożyli te oferty do złożenia ofert dodatkowych
w wyznaczonym przez siebie terminie. - Wykonawcy nie przysługują żadne środki odwoławcze.
XII WYKONAWCA SKŁADAJĄC OFERTĘ ZOBOWIĄZANY JEST WYPEŁNIĆ I ZŁOŻYĆ NASTĘPUJĄCE DOKUMENTY:
- Formularz ofertowy (zał. nr 1);
- Wykaz doświadczenia i osób skierowanych do realizacji usługi(zał. nr 2);
- Oświadczenie wykonawcy dotyczące braku powiązań osobowych lub kapitałowych
z Zamawiającym. (zał. nr 3);